Telefon  +48 692 635 066

Telefon  +48 32 210 12 12

Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na czym polega regeneracja wtryskiwaczy?

Wtryskiwacze są jedną z podstawowych składowych silnika diesla. Dzięki zastosowaniu silników Common Rail, których elementem są wtryskiwacze, silniki pracują ciszej, są bardziej wydajne, wydzielają mniej spalin i ciepła. Duży wpływ na pracę wtryskiwaczy ma rodzaj oleju napędowego, jaki stosujemy. Ten niskiej jakości może negatywnie wpływać na stan wtryskiwaczy, przez co po jakimś czasie pracy pod wysokim ciśnieniem i z niskiej jakości olejem  będą wymagały regeneracji lub całkowitej wymiany.

Kiedy wtryski wymagają regeneracji lub wymiany?

Jest kilka objawów, które mogą być związane z uszkodzeniem wtrysku paliwowego. Najczęściej występuje spadek mocy silnika, problem z odpalaniem na zimnym silniku, wzrost zużycia paliwa, wydobywanie się czarnych bądź białych spalin podczas jazdy, stukanie, pojawianie się ikonki check engine, bądź kiedy silnik po nagrzaniu sam z siebie gaśnie. Wyżej wymienione objawy mogą, ale nie muszą wiązać się z uszkodzonymi wtryskiwaczami. Jednak w razie ich wystąpienia najlepiej niezwłocznie udać się do serwisu, aby sprawdzić przyczynę występujących problemów. Im szybciej zareagujemy, tym większa jest szansa że wystarczy regeneracja wtrysków.

Jak wygląda regeneracja wtryskiwaczy?

Jeżeli okazuje się, że usterka jest związana z wtryskiwaczami, ale nie są one uszkodzone mechanicznie ani skorodowane, specjalista przeprowadza regenerację wtryskiwaczy. Pierwszym krokiem jest wyczyszczenie zbiornika paliwa układu. Następnie pracownik sprawdza jakość paliwa znajdującego się w zbiorniku auta, jego płukanie bądź wymiana oleju napędowego na nowy. Kolejnym krokiem jest wymiana zarówno filtra paliwa, jak i przewodów paliwowych, dzięki czemu żadne stare zanieczyszczenia nie zostaną wciągnięte do układu.

Po tych krokach specjalista może rozpocząć regenerację wtrysków. Po wstępnym umyciu wtryskiwacz zostaje wymontowany i rozłożony na części. Demontaż wykonywany jest za pomocą specjalnych chwytaków. Elementy które nie nadają się do użytku zostają wymienione na nowe, a sprawne części zostają poddane myciu i suszeniu. Podczas regeneracji sprawdzane jest również uszczelnienie wtrysków. Następnie fachowiec przeprowadza test rozpylenia i ciśnienia otwarcia. Jeżeli wszystko we wtryskiwaczu jest zgodne z wymaganymi parametrami, można zamontować go na jego miejsce.