Zapraszamy do czytania bloga
Pompowtryskiwacze kontra Common Rail - porównanie pomp paliwa w silnikach Diesla
Silnik diesla, znany również jako silnik wysokoprężny pracuje na całkowicie innych zasadach niżeli silniki benzynowe. Tłok w komorze spalania spręża powietrze, które następnie pod wpływem bardzo dużego ciśnienia nagrzewa się do temperatury oscylującej w okolicach nawet 800 stopni Celsjusza. Wtryśnięcie dawki paliwa w powietrze o tak wysokiej temperaturze powoduje jego natychmiastowy zapłon w komorze spalania.
Na czym polega regeneracja wtryskiwaczy?
Wtryskiwacze są jedną z podstawowych składowych silnika diesla. Dzięki zastosowaniu silników Common Rail, których elementem są wtryskiwacze, silniki pracują ciszej, są bardziej wydajne, wydzielają mniej spalin i ciepła. Duży wpływ na pracę wtryskiwaczy ma rodzaj oleju napędowego, jaki stosujemy. Ten niskiej jakości może negatywnie wpływać na stan wtryskiwaczy, przez co po jakimś czasie pracy pod wysokim ciśnieniem i z niskiej jakości olejem będą wymagały regeneracji lub całkowitej wymiany.
Z czego mogą wynikać problemy z działaniem pompy wtryskowej?
Sprawność samochodu decyduje nie tylko o bezpieczeństwie, ale także o komforcie i płynności podróżowania. Niestety, nawet największa dbałość o stan naszego pojazdu może nie wystarczyć. Jedną z najczęściej odnotowywanych trudności są problemy związane z działaniem pompy wtryskowej. Jakie symptomy powinny zwrócić naszą uwagę? I co może być przyczyną tej sytuacji? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.
Awaria pompowtryskiwacza - lepiej regenerować czy od razu wymienić?
Pompowtryskiwacze odpowiedzialne są za podawanie mieszanki paliwowej do cylindra w silniku wysokoprężnym. Obecnie coraz częściej zastępowane są przez układy Common Rail, jednak nadal występują w wielu samochodach. Tak jak każda inna część w pojeździe mogą ulec awarii. Co wtedy zrobić?